Marketing

Employer branding – így találd meg a legjobb kollégákat!

Summary

Az employer branding kulcsfontosságú azok számára, akik tudják, hogy a sikeres vállalkozás egyik titka a jó munkaerő. Megmutatjuk, hogyan segíthet neked az employer branding, ha nincsenek pályázók, ha nem a megfelelő emberek jelentkeznek, vagy ha azt szeretnéd, hogy dolgozóid sokáig […]

Az employer branding kulcsfontosságú azok számára, akik tudják, hogy a sikeres vállalkozás egyik titka a jó munkaerő. Megmutatjuk, hogyan segíthet neked az employer branding, ha nincsenek pályázók, ha nem a megfelelő emberek jelentkeznek, vagy ha azt szeretnéd, hogy dolgozóid sokáig a cégnél maradjanak.

 

Mit jelent az employer branding (EB)?

A munkáltatói márkaépítés egy hosszú távú stratégia, összetevői a vállalati értékkommunikáció és a dolgozói jóllét figyelembevétele. Ezek segítségével könnyebben tudsz pozitív képet kialakítani a vállalatról, s növelheted a magas kompetenciákkal rendelkező kollégáid számát, akik hosszú távon elköteleződnek a céged mellett.

 

A vállalati értékkommunikáció és eszközei

 

Az első lépés kideríteni, hogy kollégáid miért dolgoznak szívesen a cégnél, majd a versenytársakat érdemes megfigyelni, hogy ők mivel tudják magukhoz csábítani az új munkaerőt, illetve megtartani a régi munkatársakat. Gondold át, hogyan tudod őket túllicitálni! Ezek alapján jöhet létre a munkáltatói értékígéret, amelyet, ha jól kommunikálsz, egy erős üzenet lehet – kollégáidat elkötelezetté teheted, s presztízsed is növekedhet!

Mivel az álláskeresők elvárásai és motivációi nem egyformák, érdemes többféle üzenetet megfogalmazni. Kiemelheted a munkahelyi légkört, a vezetők hozzáállását, a fejlődési lehetőségeket – változó, hogy kinek mi a fontos egy új munkahely megtalálása során.

Az employer branding kiemelten fontos minden cég marketing stratégiájának összeállítása során.

Mit tehetsz a sikeres employer branding érdekében?

  • következetesen használd a vállalat arculati elemeit,
  • kommunikálj történeteket – ez emberközelibbé teszi a céget,
  • közösségi média jelenlét – légy ott, ahol a célközönséged megtalálható,
  • használj saját csatornákat,
  • gyárts releváns, minőségi tartalmakat
  • legyen önálló karrieroldalad
  • figyelj a meglévő kollégák elégedettségére.

Milyen értékeket keresnek a munkavállalók?

A dobogó első fokán a kiemelkedő munkabér és juttatási csomag áll, ezt követi a jó munkahelyi légkör, a bronzérmes pedig a cég pénzügyi stabilitása. Ezek mellett fontos tényező még a hosszú távú biztonság, a munka-magánélet egyensúlya, illetve a home office és a rugalmas munkavégzés lehetősége.

 

Példa a munkáltatói márkaépítésre

A DLX MEDIA marketingügynökség karrieroldalán folyamatosan lehet jelentkezni.

A pályázókból egy adatbázis épül, így a későbbiekben, ha új munkaerőre van szükség, onnan ki lehet választani az utánpótlást. Ennek köszönhetően nincsenek soha kapacitásproblémák.

A DLX MEDIA weboldalán két videó tájékoztatja a pályázókat a cég működéséről, elvárásairól és a kiválasztás folyamatairól, majd egy kérdőívet töltenek ki a jelentkezők. Ezt egy online beszélgetés követi az együttműködés feltételeinek, részleteinek egyeztetése céljából. A munkavégzés helye nem szempont, a hangsúly a minőségi munkavégzésen és a határidők betartásán van. A DLX MEDIA csapata alvállalkozókból, fő- és részmunkaidőben foglalkoztatott munkatársakból áll össze, akiket hasonló szemléletmód és értékrend jellemez.